Oh my Ginny-En blogg om Harry Potter, Harry Potter och mig ^^

Alla inlägg under september 2011

Av Johanna Potter - 30 september 2011 18:15

Och fick fram jättemycket intressanta fakta!

  

 

Ni som är efterblivna i Harry Potter-skådisar, säg inte att ni inte ser vem hon spelar...  Ginny, of course :P


  • Hon sökte till rollen som Ginny Weasley för att hennes bror sa att hon påminde honom om karaktären
  • Hennes bror heter Lewis
  • Hon är född den 17 februari 1991
  • Hon är musikalisk och dansar och spelar flera instrument, samtidigt som hon håller på med många sporter(Där är hon lik sin karaktär, Ginny är också väldigt sportig. I och för sig bara i Quidditch, men det finns inga andra sporter där..)
  • Hon har varit med i två filmer förutom alla Harry Potter-filmer

Bara fyra av de här var nya för mig, jag visste vad hennes bror hette och när hon är född, men enligt mig var det intressant.


Av Johanna Potter - 30 september 2011 14:27

Josefin ville ha musik, så jag lägger upp mina tillfälliga favoritlåtar ^^


Ginnylåten ^^ När Harry är ihop med Cho, i alla fall.

Denna låt spelades på friidrottsdagen idag, haha! Jag älskar ju typ den.

Älskar den här låten, alltså. Daniel Potter, som jag kallar honom, är riktigt bra.



Mina favoriter just nu, i alla fall!






Av Johanna Potter - 30 september 2011 14:09

Men det har känts som mitten av juli hela dagen ♥ Superskönt!

Vi hade friidrottsdag på Lugnet, det var rätt funny. Vi fick stöta kula, hoppa längdhopp, kasta med liten boll och springa 60 meter. Det gick ganska bra för mig, faktiskt.


Sedan när vi idrottat klart vid 12 gick vi till Åsbobacken och bara slappade i solen. Har många fina foton på kameran, men den är nedpackad i någon flyttlåda hos mamma, så ni får de mobilbilder jag har:

Jag ser lite puckad ut.. :P


(Rätt svårt att få bilderna i bra storlek.. :P) Karin.


Mina och Karin ville inte vara med på kort


Nadja


Lugnet..


Det var de jag tagit med mobilen, har jättemånga fina på kameran.

<3

Av Johanna Potter - 29 september 2011 15:45

Jag måste se "Hur många lingon finns det i världen?" snart igen. Den är ju så bra att det inte går att beskriva!


Det här får vara Dagens låt också..

Av Johanna Potter - 28 september 2011 19:58

Den är grym ^^ Jag har typ börjat älska Taylor Swift.

Av Johanna Potter - 27 september 2011 18:53

Heeej!

Ja, alltså, jag vet typ inte vad jag ska skriva idag.

Igår var jag sååå skicklig och glömde nyckeln, så jag fick ta min nästan-söndriga-sparkcykel till mammas jobb, där jag fick varm choklad, kiwi och läsa HP på engelska, hihi   Kunde varit sämre.


Sedan åkte jag, pappa och Joel till Kupolen och köpte skor och åt jättegod mat på något som hette Matpalatset. De hade riktigt god mat, faktiskt.


Imorgon har jag skoljoggen och läkarkontroll, de ska kolla om operationen blev bra, typ.. På torsdag ska Tilde följa med mig hem och se på Harry Potter 7 part 1, Haha!


Dagens extremt megabraiga låt:

 

Eller om man vill köra Hpvarianten:

Haha, jag älskar den låten. Jag har börjat gilla Taylor Swift tydligen, men oj vad hon är bra!

Av Johanna Potter - 25 september 2011 14:28

Sett min nya header? (Eller, det har ni nog..) Den är jättesnygg tycker jag, och gjord i ett program jag suttit och redigerat i jättemycket idag! Det heter Pizap, och OM någon vill ha en likadan header, SNÄLLA säg till mig för jag tycker det är jättekul att hålla på i Pizap!

Några kollage jag gjort:

  Joel!


    Josefin och Olivia!


Dagens lååååt:

Såååå bra!


Av Johanna Potter - 24 september 2011 17:07

Bara tog någon av mina favoriter på Youtube. Men låten är bra ^^

Sök i bloggen

Presentation


Hej. Jag heter Johanna, om du nu skulle bry dig. Något som lugnt är viktigare är att Harry Potter är bäst i hela världen och ingen kan påstå motsatsen för då kommer jag skicka en Bat Bogey-Hexe på den som är dum nog att försöka. Ja. Öh. Det var allt..

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Harry och Ginny

Harry: "It's been like... like something out of someone else's life, these last few weeks with you. But I can't... we can't... I've got things to do now... Think how much danger you'll be in if we keep this up..."

Ginny: "What if I don't care?"

Harry: "I care. How do you think I'd feel if this was your funeral... and it was my fault?"

Ginny: "I never really gave up on you. Not really. I always hoped... But you've been too busy saving the wizarding world. Well... I can't say I'm surprised. I knew this would happen in the end. I knew you wouldn't be happy unless you were hunting Voldemort. Maybe that's why I like you so much."

 

                  

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards